Helyzetkép a Grossglocknerről,... vagy a bolygónkról.



A Kazbekre tartó társaimmal, csatakszépítő prém ingre indultunk a Grossglocknerre, miután néhány héttel előtte, egy szintén 3000 méter feletti csúcson jártunk. Akkor a Grossvenedigert céloztuk meg, de a néhány méteres látási lehetőségeket adó tejködben a Rainerhorn csúcsára sikerült feljutnunk, ahol sajnos vagy épp szerencsémre nem láttunk semmit. 

Szerencsémre! 

Mert a Glockneren nem volt ilyen szerencsém. 

Ott láttam mindent a ragyogó napsütésben. Így most mindenféle euforikus csúcs siker helyett, csak a döbbenetemet tudom leírni. Amit láttam! 

Pontosabban, amit nem láttam! A gleccsert! 

Rohamosan fogy a gleccser. Elképedek! 

De nem akarok okoskodni, mert ezt szerény agyi képességem sem tenné lehetővé. Ha egyszerűen megpróbálnám megfogalmazni, akkor azt mondanám, néhány éve amikor itt jártam egy telepohár tiszta vizet láttam, most egy félpohár koszos vizet kaptam. Nem tudom mi az oka ennek. A megállíthatatlan fejlődő világunk káros anyag kibocsájtása, vagy az áramlatok változása? Talán minden mindennel együtt? Nem tudom. 

Idén augusztusban nem volt hó a Glockner csúcsán és sziklákon kellett átlépkedni a schartén! 

Mi lesz jövőre.... és azután???




Wetzer Antal

Megjegyzések