Országos Kerékpáros Körtúra befejező 1590 km-e


Ma én is nekivágtam. Mai adag: némi Zalai-dombság (Nagykanizsa - Letenye - Bázakerettye - Bak - Pacsa - Zalakaros - Kápolnapuszta - Kehidakustány - Zalaszántó (219 km) egy kis 38 fokkal fűszerezve az aszfalton. Holnapi terv: főfogásként: Sümeg - Tapolca - Nagyvázsony - Örvényes - Veszprém - Zirc. Desszert: Pápa - Celldömölk. A további néhány nap menüje (hasonló napi étvággyal): Zalaegerszeg - Őrség - Szombathely - Sopron - Győr - Székesfehérvár - Cece - Tatabánya - Visegrád - Budapest.
Kapolcson a csendes, áztató eső már teljesen barátságosnak tűnik a megelőző 50 km felhőszakadásához képest. A mai nap mérlege: 242 km és valamivel több, mint 2000 m szintemelkedés. Igaz a vége már kényszerből. Minden kocsmában volt valaki, aki biztos volt benne, hogyha ebbe a faluba nem is, de a következőben biztos lesz panzió.




Június 03
Van, mikor az állítólag jól járható erdei úton elfogy az aszfalt és marad a murva. Ha az is, akkor jöhet a sáros erdei út, persze egyre mélyebb traktornyomokkal. Majd az egyszerű ösvény, ami természetesen pont az ellenkező irányba kanyarodik pár száz méter után. Nem marad más, csak egy sípálya meredekségű (kb. piros), aljnövényzet nélküli erdő. De az a falu akkor is ott van valahol. Na ekkor jöhet a downhill. Modjuk én sosem voltam hódolója. Trekking bringával és nagy csomagokkal szerintem más sem. Állítólag csak jó fékek és elszántság kérdése, feladni meg csak azt adjuk fel, amire bélyeget is ragasztunk, úgyhogy: hajrá! (Persze csak szerényen!) Sajnos az alján ugrani is kellet volna, de a várható következmények miatt inkább nem vállaltam be. A lent visszatérő ösvény patakot átívelő kishídját elmosta az idő. Némi tanakodás és jóval több lábmosás és balettozás árán azért sikerült átcuccolnom. Sokan azt kérdezik, hogy nem unalmas egyedül túrázni? Hát, nem!

A reggeli Celldömölki indulás után hipp-hopp Zalaegerszegen találtam magam, ahol nyugalmazott kollégám némi üdítővel és friss vízzel örvendeztetett meg a láncot pedig egy kis WD-40-el. Később, Zalalövőn egy régi kedves barát bodzaszörppel és rétessel töltötte a kimerülőben lévő energia raktáramat. Ezúton is köszi mindkettőjüknek! A pokoli melegtől pedig az Őrség árnyékosabb útjai védtek. Így azért ki lehet bírni! Mivel a késő délutáni erdei kalandjaim elég időrablónak és fárasztónak bizonyultak, így 219 km után itt, Nádasdon vár rám a jól megérdemelt babgulyásom.

június 04
10 km-rel ezelőtt Sopront még úgy képzeltem el, ahol egy árnyékos teraszon elmajszolok egy nagy kehely fagyit. Az utóbbi negyed órában 20 fokot esett a hőmérséklet és esik az eső.

június 05
Megesik, hogy alig két óra tekerés után egyszerűen muszáj megállni "pihenni".

A Győr előtti küllőszakadást kivéve a mai nap 224 km-e pont arról szólt, amiről egy jó bringatúrának szólnia kell. Kellemes időben, a bárányfelhők mögé néha elbújó nap alatt, a szürke hétköznapokat feledve, gyönyörködni a tájban. Tömény bodzaillatban újra átkelni a Bakony "lankáin" és napnyugtakor megpihenni valamivel Székesfehérvár után.


június 06
Mégha a falu többi utcáját is így rendbe rakták volna, vagy legalább a fő utcát. De úgy látszi se kicsiben, se nagyban nem megy ez nekik.

Ma leugrottam Dunaföldvár környékére. Visszafelé, Mezőfalvánál 41 fokot mértem. Végülis az is valami, ha nem fagy az emberre az izzadtság. Mivel a szakadt küllőim száma négyre emelkedett és várhatóan nem állt volna meg ennyinél, Agárdon betértem a kerékpár szervizbe. Nagyon segítőkészek voltak és fél óra alatt rendbehozták a kereket. Én pedig ezalatt megejtettem a Sopronban elmaradt fagyi projektemet. Megújult erővel indultam neki a Vértesnek. Szükség is volt rá. Később még az eső is eleredt. Így sötétedés után, szakadó esőben értem be Tatabányára. A mai nap 267 km-e már elég hozzá, hogy a 8 napos túrát 7-re rövidítsem. Ezért holnap, a 7. napon csak kb. 160-170 km-t kell megtennem a Kocs - Almásfüzitő - Visegrád - Szentendre - Budapest vonalon.


június 07
Az utolsó testi és lelki feltöltődés, mielőtt befordulnék a célegyenesbe.


Az elmúlt hét napban letekert 1590 km-rel együtt sikerült teljesítenem az Országos Kerékpáros Körtúra teljes, 4390 km-es távját. A túra 23 napot (8-8-7 felbontásban) ölelt fel, melyen összesen 242 órát töltöttem a nyeregben. A megtett szintemelkedés 31012 m volt. Mindenkinek köszönöm a biztatásokat!

Kovács Csaba

Megjegyzések