Vulkántúra a Börzsönyben

December közepén a Börzsöny Akciócsoport szervezésében évről-évre megrendezésre kerül a fent nevezett teljesítménytúra. Sok futótársammal együtt amolyan „évzáró” futásként benn szerepel a a „naptárunkban”.

43km, 2200m szintemelkedéssel Királyrétről indulva végighullámzunk a Börzsöny legszebb részein: Nagy-Hideg-hegy, Csóványos, Salgóvár, majd újra Nagy-Hideg-hegy. A frissítőpontok kínálatából: tea, zsíroskenyér, csoki és Magyar-völgyben igazi szlovák Kelt sör, amit egyik évben sem tudunk kihagyni.

Idén Geri barátommal vágtunk neki, sok régi ismerőssel egyeztetve a rajtidőt, hogy találkozásokban se szenvedjünk hiányt. Kicsit döcögősre sikerült a reggel, így egy órás csúszással indultunk neki a Börzsönynek. Szerencsére találkozásokban így sem volt hiány.

Nekem viszonylag lassabb, alapozó tempó volt tervezve, úgyhogy ehhez igazodva túra-futás üzemmódra váltottunk. Nem mondom hogy könnyű egy ilyen szintes terepen viszonylag alacsony pulzustartományban maradni, de kitartóan próbálkoztam vele, közben persze megbeszéltük az Élet nagy dolgait.

A hétközepi jó kis hidegek helyett meleget kaptunk (legalábbis december közepéhez mérten), ennek következtében sárból több fajta is kijutott: volt tocsogós-fröcsögős, helyenként ragacsos-cuppogós, máshol havas, de a sár-jég kombó sem maradt el. Hó csak helyenként maradt mutatóba, de volt napsütés, köd és szél is. Változatos arcát mutatta idén a Börzsöny.

Mindennel együtt 6 és fél óra alatt értünk körbe, a végére még maradék energiáinkból kicsit felpörgettük a tempót. A zuhanyzást bebuktuk, kárpótlásként viszont az étteremben, ahol a gulyást kaptuk, príma asztaltársaság gyűlt össze. Kiadós csacsogás és nevetgélés után ki-ki hazaindult.

Szuper nap volt, gyönyörű helyen, sok-sok kedves ismerőssel!

Szívből ajánlom mindenkinek a Börzsönyi Vulkánt, akár túrázva, akár futva!