Tündér-hegyi Terepfutó



Hétvégén a baráti társaságból négyen, Vogl Peti, Baranyai Tomi, Schmidt Norbi és Én vettünk részt a Balatonalmádi - Pétfürdő közötti útvonalon megrendezett Tündér-hegyi Terepfutóversenyen.

A táv 25 km és elméletileg kb. 500 méter pozitív szintkülönbség.

Az útvonal:
Balatonalmádiból, Litéren és Királyszentistvánon át vezet a terepfutó verseny útvonala Pétfürdőre. Nagyrészt a Balatoni Kék turista út nyomvonalát követjük, de letérünk róla egyrészt, hogy csökkentsük az aszfaltos rész hosszát, másrészt hogy még szebb, hangulatosabb ösvényeken futhassatok. Végig narancssárga szalagozás segíti az útvonal követését. Bő 500 méter szintkülönbséget kell leküzdeniük a hosszabb távon induló versenyzőknek. A táv több mint 80 % erdei utakon, ösvényeken, mezőkön halad. Frissítést útközben féltávnál Királyszentistvánon biztosítunk. (vbtse)




A Balatonalmádi rajtot követően elég erős tempóban kezdtünk felfelé a hegyen. A fiatalok egy csapata gyorsan el is tűnt a szemünk elől, míg mi 6-10 helyen futottunk. Én az órámra feltöltött tracket és a szalagozást követve haladtam, és próbáltam nem eltévedni. A táv első felén Norbit le-leelőzgettem, a merev izmaira panaszkodott, majd kb. 10 km után magához tért és otthagyott a versenyben. Peti és Balu mögöttem jöttek nem sokkal, majd egy kanyargósabb részen szem elől tévesztettek és utána már csak a célban találkoztunk. A táv jó részét egyedül futottam, próbáltam tartani a tempómat ami hol sikerült hol nem. A legszebb kiszalagozott részt ahol a kék jelzéstől eltérően ment az útvonal sokan kihagyták, állítólag a szalagokat valaki áthelyezte. Nekem szerencsém volt, bár kicsit én is túlfutottam, de 2 éve már futottam itt és részben emlékeztem a pályára. Izgalmas, jó kis tempós versenyt sikerült összehozni, ahol végül Peti kategóriájában 1. helyezett lett, Norbi kategóriájában 2. helyezett, míg én kategóriámban 4. helyen futottam be, de különdíjként kaptam egy lekvárt, mert kiderült hogy végül is csak nekem sikerült eltévedés nélkül végigfutni a pályát. 

F40 (21) 25,0 km

2 Schmidt Norbert 76 Terepsport Club 2:11:56 +1:13
4 Gaál Tamás 75 Terepsport Club 2:19:19 +8:36
5 Baranyai Tamás 76 Veszprémi Bridzs és Táj. SE 2:33:04 +22:21
13 Vogl Péter 66 Budaörs 2:40:47 +30:04
(Peti a fiatalabb korosztályba került az eredménylista alapján, a kategóriájában lévő kevés nevező miatt)

Megjegyzések