Szavanna Trail 2016.09.14


2016. augusztus 14-én került megrendezésre másodszorra a Szavanna Trail, itt nálunk a Velencei-hegységben. A Szavanna Trail  a februári Tajga Trail és a májusi KTF „testvére”, a szervezők azzal a céllal hívták életre, hogy bemutassák kicsiny hegységünket a terepfutás és túrázás szerelmeseinek.


Az időpont és a pálya kijelölése hűen tükrözi a verseny nevét, idén sem fáztunk.
Az indulók két táv közül választhatnak: 11 valamint 21 km-t futhatnak. Rajt és cél a sukorói iskola területén. A hosszabb távon három, a rövidebben egy frissítőponton töltekezhetnek a versenyzők…mégpedig nem akárhogyan!!! A versenyt méltán megállná helyét gasztro-rendezvényként is. Elképzelhetetlen mennyiségű sütemény kerül az asztalokra, a gyümölcs és zsíroskenyér mellé. Aki innen éhesen megy haza, az valamit rosszul csinált.




De hogy ne csak az evésről szóljak:
Idén a Terepsport Clubot Tamással ketten képviseltük, a 21km-es távon indulva. 





A hőségre való tekintettel igyekeztünk volna az elejét visszafogni, de a tömeg bizony húzott erősen. 

Ennek aztán meg is lett a böjtje, nekem rögtön még az elején, Tamásnak kicsit később. Nagy tétje a versenynek nem volt, beszélgetős, élményfutásra készültünk. A beszélgetésbe a megugrott pulzus is beleszólt, az élmény meg … hmm… így visszatekintve már élmény volt. Körülbelül 13km-ig „beszélgettünk” és „élménykedtünk” együtt, aztán Tamás pulzusmérője vette át a szót folyamatos sípolással, ő csak annyit szólt közbe: „Menj!”. Ismerem annyira, hogy tudom; ez nála tényleg azt jelenti, hogy jobban érzi magát, ha megyek. Úgyhogy mentem. Annyira mentem, hogy az Angelika völgyénél a frissítőpontra beérve Csipi és Gabi azzal fogadtak, hogy „negyedik vagy!!!”. Sürgettek, hogy menjek, mert most ment el a harmadik, és simán beérem. 
Több se kellett a bennem szunnyadó versenyszellemnek, egyből felébredt, én pedig tempót váltottam. Tudtam, hogy az utolsó öt kilométer trükkös szakasza a pályának, a piros háromszög kis hullámvasútja következik. Hamar be is értem az előttem lévő lányt, és magabiztosan haladtam tovább.
A sukorói iskolához a gyerekeim szurkolására érkeztem, nagyon jól esett, még egy ölelés is belefért.
A beszélgetős, élményfutásból így egy harmadik helyezés lett, éremmel, dobogó-sütivel.
Verseny után pedig folytatódhatott a gasztro-túra!


21,8 km, 508 m szintemelkedés

Eredmények: 

Bóla Emília:  02:02:31

Gaál Tamás: 02:08:42

Képekért köszönet DonRazzino-nak

Terepfutás Velencei-hegység facebook csoport


Bóla Emília

Megjegyzések